Autorka: Anna Saavedra
Režie: Jiří Honzírek
Dramaturgie, kostýmy: Katarína K. Koišová
Hudba: Petr Foltýn
Světla a zvuk: Václav Kuropata
Produkce: Kateřina Eichlerová
“Láska je když kráčíš do neštěstí tak jistě, jak jistě vržou boty”
Tématem čerstvého projektu Feste je problematika domácího násilí. Po Pohřbívání Romana Sikory, které cílí na pravicový extremismus Václava Klause, po Národní třídě Jaroslava Rudiše, která zobrazuje xenofobii a skrytý šovinismus české veřejnosti, se jedná o poslední autorský text napsaný pro Feste v roce 2012.
Inscenace ztvárňuje příběh starší ženy, která terorizována všudypřítomným manželem přebývá v anonymním luxusním hotelu. Ten pro ni nechal postavit právě její muž, aby ji držel v dokonalé izolaci. Všední dny prázdného čekání na konec života razantně naruší vpád mladé dívky, která se ze zprvu neznámých důvodů pokouší se starší dámou hovořit o jejích problémech. Příběhy žen se začnou prolínat v obrazech brutálního násilí, jemuž starší žena odnepaměti čelí, a jemuž byla mladá dívka přítomna v dětství. Sbližování obou žen vrcholí jejich systematickou likvidací anonymního muže, snad muže mladé dívky.
Domácí násilí je v inscenaci nahlíženo perspektivou obou pohlaví. Režisér zkoumá schopnost člověka otevřít se zranění jako takovému, zkoumá otevřenost člověka zranit stejně jako otevřenost člověka ke zranění.
„Základním předpokladem uplatnění moci je otevřenost člověka ke zranění.“
Premiéra: 19. prosince 2012 v jídelně Mňamky naší mamky
Anna Saavedra
Narozena na pobřeží Baltského moře v česko-chilské rodině. Vystudovala divadelní dramaturgii na brněnské JAMU v ateliéru prof. Petra Oslzlého.
Je autorkou scénických performancí, adaptací a divadelních her. V roce 2011 jí byla za hru Dům U sedmi švábů udělena Cena Evalda Schorma. V současnosti je dramaturgyní a rezidentní autorkou brněnského Hadivadla.
“ Patnáct let se snažíme sledovat problematická, bolavá, sociální a politická témata. Naši práci totiž vnímáme v první řadě jako kulturní službu veřejnosti. Prosím, podpořte nás, abychom mohli v tomto směřování pokračovat. ”